The Great Egyptian Museum

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The Great Egyptian Museum

이집트 박물관
국제현상설계

Floating Stone
Another Pyramid with Spatial Skin
“땅의 기름짐에 대한 상징들, 즉 그 땅과 그 인간에게 보호, 영구성, 그리고 자양분을 주기 위해 비옥한 토양으로 솟아오르는 신성한 식물들과 땅에 대한 상징들…, 이러한 상징들의 의미는 영속성의 표현인 돌의 MASS, 그 견고성과 결합하며 새롭게 떠오른다.” 이 떠오르는 복합체의 기본 구조는 이집트의 우주에 대한 상징적 구체화이고, 영속성을 표현하는 돌과 내부에 직교 체계의 조직을 통한 영원한 정당성을 부여하였다. 이 돌의 복합체는 돌에 내재된 본질적인 이미지들을 표현하고, 육중한 MASS가 수평수직의 계단과 공간스킨으로 구성된 상징화된 틀의 새로운 피라미드로 변환한다.

Another Skin of the Earth
또다른 skin이 대지로부터 이탈하여 Floating skin으로 존재한다. 이 skin은 이집트의 상징이며, 역사이다. 이 skin은 STONE이다. 박물관의 주 기능인 전시, 퍼브릭 기능, 서비스기능의 프로그램적 요구에 따라서 여러 겹의 skin이 된다. 각각의 skin이 대지로부터 이탈될수록 가능성의 한계는 증폭된다. 이 skin은 도시에서 파생되는 여러 요소들의 요구, 문화를 대지에서 생명력을 가지도록 채워진다. 이 채워지는 구조는 단순히 물리적 도시구조의 파편이 아니라 이집트 문화를 표현하는 정신적 기초의 물리적 변환이다. 이 Floating Skin은 교류와 외교를 위한 하나의 열려진 장을 실현한다.

The Great Egyptian Museum
International Competition

Floating Stone
Another Pyramid with Spatial Skin
The fertility of mother earth, the sacred plants that grow on it to give eternity and nutrition to mankind. All this is expressed through a massive stone, joined in harmony with the strong image of the stone, to create a sense of eternity. The basic structure of this floating complex is based on the realization of the Egyptian cognition of the universe. The whole form of space, obtains logic through internally implanted grid structures and the solid eternity of the stone.This stone complex represents the essential dualities of stone and shows the transformation of a rectangular massive mass into new symbolic Pyramid form, composed of stairs and spatial skin.

Another Skin of the Earth
A new layer of horizontal plate rises from the earth to form another floating skin. This layer is a symbol of Egypt and its history. This 'skin' is realized as the 'stone'. The new layer transforms into different skins, corresponding to the main programs of an museum, namely that of exhibition, public space and official service. As this newly developed 'layer' lifts higher from the ground the potential for change and new discovery increases. The new 'skins' are filled with different demands of different elements and charges them with new activity of new museum. The new infilled layer is not only a fragment of a physical city structure but as a materialistic realization of the spiritual foundation of Egyptian culture. This 'Floating Skin' acts as a new space of cultural exchange and diplomatic intercourse.